De eerste dagen in Ghana!

Eerste dagen in Ghana

Gisteren landden we in Accra omstreeks 22u, maar Ghana had voor ons geen parkeerplaats voorzien voor ons vliegtuig. Bijgevolg was het wachten geblazen. Uiteindelijk konden we uitchecken om 23u30. Alex die toch al een paar uurtjes stond te wachten nam ons mee naar zijn prachtige huis. Dat was al een avontuur op zich om het drukke, chaotische verkeer mee te maken, hoewel het toen al middernacht was. We werden alleszins heel hartelijk ontvangen. Afrikaanse luxe is hier zeker aanwezig: douche, gewoon toilet, elektrische waaier om de muggen weg te houden, tv, muziekinstalatie, frigo... We zouden hier wel 6 maanden willen blijven, moesten we niet zot gemotiveerd zijn om ook het echte primitievere Afrika te leren kennen. Later meer van dat. Alex heeft trouwens een pracht van een vrouw Suni en een heel lief kindje Elly van 2 jaar.

Na over enthousiast mee te dansen in a local church (zie video) besloten we vandaag even the towncentre of Accra te bezoeken met zijn grootse kathedraal. Heel interessant om even tot bezinnen te komen vooraleer het ware avontuur aan te gaan. Daarna reden we samen met Alex en Elly naar the beach. Sunday is in Ghana duidelijk seeday. Heel veel volk, maar vriendelijk, vriendelijk, vriendelijk. Met golven hoger dan een meter kon onze dag niet meer stuk.

Vanavond nog eentje drinken met alex en dan op tijd in bed, want morgen moeten we opnieuw vroeg uit de veren. Dan nemen we de bus naar Kumasi, waar we de eerste 2 maanden zullen vertoeven in het opvangtehuis. We kijken er alvast naar uit!

Hup, hup, op naar het volgende avontuur.

Groetjes Wannes en Tom.

Door omstandigheden konden we gisteren uiteindelijk toch niet op het internet, waardoor we nu nog een klein stukje bij kunnen zetten over vandaag 9 januari. We moesten deze morgen toch niet zo vroeg uit de veren. Alex had zich overslapen, maar dat was helemaal geen probleem. We namen gewoon een bus later. Na 2 uren en een half rijden over zowel verharde wegen als hobbele wegen namen we even een break van 15 minuten. Dan terug de weg op richting Kumasi. Tijdens de trip naar Kumasi kwamen we al ogen te kort om de prachtige omgeving met zijn gekke toestanden te observeren, maar eenmaal in Kumasi wisten we even niet waar ons hoofd stond. De chaos, de drukte, het verkeer... ongelofelijk. Maar het duurde niet al te lang of we voelden ons al goed thuis in deze chaos. Nu werden we opgehaald door Konny en Maaike (Maaike is van Nederland) waarbij we deze week verblijven voor de introductieweek. Hun huis is weer eentje om in te kaderen. Prachtig gezellig met alles erop en eraan. Voorlopig hebben we hier ook internet in huis. Bij deze maken we er dan ook lustig gebruik van. Wel niet zeker of we er nog veel op zullen kunnen deze week. Ook foto's uploaden lukt voorlopig nog niet. But don't worry, time will tell.

Nog eens vele warme, zwoele groeten uit het prachtig Ghana.
Wannes en Tom
x

Ludwig

Enjoy it!!

groetjes aan Suni en Elly.

draag zorg voor mekaar.

Stelletwel

Ludwig

Nele

Hey,

Amai.. Jullie doen me nu al watertanden. Het klinkt veelbelovend!

Ik ben alvast gestart met vanalle en nog wat voorbereidingen zodat dit niet op de laatste knip moet al vrees ik er voor dat je op de laatste knip nog aan vanalles en nog wat moet denken.
In belgië is er in die 2 dagen niets veranderd. Ik kreeg veel vraag of jullie goed vertrokken en aangekomen waren, veel mensen die lovend over ons interview in de krant spraken. Allemaal leuk om horen he.
Tot mails vrienden!

Groetjes Neleke

Ina

hoihoi!

Heb julie site gevonden hoor...en me gelijk maar aangemeld...wil graag op de hoogte blijven als ik straks weer thuis ben....enne zelfs die drukte went or;-) over een weekje of 2 vind je hier je weg wel;-)

Groetjes
Ina

Davy Vaneeckhout

Hoi Tom,
Leuk verslag en mooie foto's.
Zo zijn ook wij toch al een heel klein beetje in de sfeer.
Heel veel succes ginder, en geniet ervan.
Tot later.
Groeten

Carine Deslee

Hallo,
Toffe foto's.
We zullen jullie avontuur graag volgen.
Amuseer en geniet ten volle van jullie verblijf bij de lokale bevolking.
Heel veel groeten en tot......

Grietkin

heyhey,

Geniet van elk moment! om te koesteren nadien...

veel plezier daar

Groetjes grietkin

Broekie

Mooi, jongens! prachtig om te lezen. Hou ons vooral op de hoogte.
voor de rest: geen ruzie maken en overeen komen é

groeten aldaar
Brooks

myriam van craeyenest

jo de mannen! Heb net het reisverhaal van je vader gehoord! Tof zeg! En nu volgen we jullie ginder ver! stel het goed, en tot wederhoren!groetjes, johan en myriam

Sophie Himpe

Aan de foto's te zien, goed aangekomen en al teen en tander gezien! Is heel tof jullie te volgen via deze blog! Amuseer jullie maar, je beleeft de tijd van jullie leven!!!
Tot de volgende

Fie