Ons nieuw gastgezin!

Hallo daar toffe peer, hier zijn we weer met het vervolg van vorige keer.
Tijdens onze eerste introductieweek leerden we de drukte en de chaos kennen van Kumasi. We beginnen er onze weg zo wat te vinden. Gisteren verlieten we ons vertrouwde nest bij Kony en Maaike en vertrokken naar ons nieuw gastgezin. We zullen er de rust en de gezelligheid missen. Maar iedere week hebben we op woensdag nog een meeting met de andere vrijwilligers. Dan kunnen we er nog eens goed op los zeveren.
Gisteren werden we met open armen ontvangen in ons nieuw gastgezin dat bestaat uit vader Appiah (62) enmoederVero (51), die hebben 3 dochters, Julie (32), May (29) en Evelyn (25), die nog thuis wonen. Julie en May hebben elk een dochter, Maommy (5) en Naana (2,5). We hebben het weer heel goed getroffen. Alles wat ons hartje wenst in hier aanwezig. Ook hier zullen we ons waarschijnlijk vlug thuis voelen. We worden hier echt op handen gedragen. En met drie zussen in huis kan dat alleen maar beter worden ;)...
Dit weekend kunnen we ons wat aanpassen aan ons nieuw gastgezin en leren we Kumasi van binnen en vanbuiten kennen. Hoewel dat laatste toch niet zo eenvoudig is. Op weg naar het internet cafe leken de wegen ons plots niet meer zo bekend. Na een paar uur vertraging toch onze vertrouwde buurten terug gevonden.
Volgende week beginnen we dan mee te helpen in de creches. Er is een oude en een nieuwe creche. De eerste week kijken we samen de kat uit de boom om daarna elk een creche te kiezen waarin we zullen meestappen. De twee creches bevinden zich wel in een van de armste buurten van Kumasi. Afwachten dus wat dat zal worden. Maar we slaan er ons wel door.
Vanavond gaan we het bruisende Ghanese nachtleven te gemoed met een paar toffe, gezellige,Nederlandse vrijwilligers en een van onze nieuwe zussen.
Jullie horen nog van ons,
tot blogs
groetjes Wannes en Tom

Ludwig

Blij om te vernemen dat je al een beetje "Ghanees" wordt. Let toch maar op met drie zussen. Ik heb drie dochters en ik kan dus meepraten!

Papa van Tom

Tom en Wannes, blij te lezen en te zien dat alles goed gaat. Vele groeten van ons en Tom, ik stuurde een mailtje naar jou, ik veronderstel dat je jouw mails ook wel leest. Groetjes van de ganse familie.

Jesse

Tom,

Mooie verslagen en foto's. Blijf maar verder schrijven zo kunnen we beter volgen en meeleven!
Veel leute!

GIJS

Hoi Wannes (en Tom),
Goe bezig gasten ! Tof om het allemaal te kunnen meevolgen hoe jullie de plaatselijke bevolking helemaal inpakken. Doe zo voort !
Speciaal voor Wannes weer het verslag van de afgelopen gespeelde wedstrijd van den Essevee van Yvegem...en goed nieuws, want we kunnen weer scoren...na de 1 op 9, 0 gemaakt, 2 tegen (2x 1-0 dus) hebben we eindelijk weer eens kunnen aanknopen met een overwinning...Een aantal wedstrijden waren uitgesteld door de te felle regen, vooral op donderdag en vrijdag, maar op ons veld kan er praktisch altijd gespeeld worden...:) De Sterre uit St-Denijs kwam op bezoek, heenmatch hinder 2-5 gewonnen. Maar het is een stugge ploeg, altijd afwachten wat het wordt...de peptalk voor de match heeft blijkbaar wat geholpen, want we begonnen gretig aan de wedstrijd, met direct 2 à 3 open doelkansen, maar keer op keer niet goed afgewerkt...je zag er al veel denken, 't zal toch niet waar zijn, dat we de bal wéér niet tegen de netten krijgen...maar we bleven erin geloven, en nadat Dieter ons met een paar uitstekende saves overeind hield, konden we dan toch, halfweg helft 1, de verdiende 1-0 maken via Tijs, na een combinatie die mocht gezien zijn...en Wannes, je kent ook de theorie over de 1-0 hé...:) Niet veel later verdubbelde Torino de score : 2-0, meteen ook de ruststand...dat zag er goed uit, met de helft met de wind mee nog te gaan ! Bode was te laat en kwam de 2de helft in, in de plaats van Kevin, die zich wat slapjes voelde...Volder kwam ook nog Pepijn vervangen, en de 2de helft was eigenlijk een maat voor niets, goed voor ons vertrouwen, dat zeker...je zag ook meteen dat we wel kunnen voetballen, als we maar wat vertrouwen hebben. Er werd een tijdje goed gecombineerd, en het was Bram die uiteindelijk, na een solo uit de oude doos, de 3-0 wist te netten. Tijd om Jo (voor Bram) en Ruben (Torino) in de strijd te werpen, alhoewel er van strijd al lang geen sprake meer was. Door een blunder van hier tot Ghana, van de Sterre-goalie , werd het nog 4-0, door Tijs, die zijn makkelijkste van het seizoen kon potten...een oververdiende en deugddoende overwinning ! Dat alles werd wel ontsierd door een smerige overtreding van de nr 14 van De Sterre op Tijs in de allerlaatste seconde...hij raakte zijn knie, Tijs moest naar spoed, en is beplaasterd teruggekeerd, waarschijnlijk verrokken ligamenten aan de knie...héél erg jammer, en totaal niet meer nodig...we staan nog altijd pas 9de, maar op slechts 3 punten van de nr. 3 in de stand...de race naar de top 5 is ingezet ! Groetjes GIJS

Tim

Veel succes op jullie eerste werkdagen. Geniet er maar ten volle van. Zo'n ervaring maak je maar 1 keer in je leven mee.

job

Ik had toch liever dat jullie geen tussenstop in Tunesië hadden gemaakt. Jongens toch, wat steken jullie toch allemaal uit? Hou jullie nu maar een beetje gedeisd!
Stel het wel en voel juldre goed in juldre vel!
Groetjes uit het verre Vichte!
Job

Noukie

Goed bezig daar jongens! We blijven jullie avontuur volgen. Echt chapeau voor jullie gedrevenheid!
Wannie, je bent steeds in mijn gedachten als ik een glaasje drostdy hof drink!
XXX

Wannes

Leuk te horen Noukie!
Ik verlang alvast tot we dit nog eens op een vrijdagavond samen kunnen doen! Nu even weekend om er dan volgende week er terug in te vliegen. Doet
goed om iets te kunnen geven aan die kinderen. Je merkt dit enorm! :)
XX